Má Instagram smysl pro vaši firmu?

Lidé milují příběhy. Jsou jich plné knížky, filmy, pohádky pro děti i vyprávění vašich známých. Příběhy ale nalézáme i v dobré reklamě. A od té doby, co firmy vystupují na sociálních sítích, nikdy to nebylo jednodušší. Instagram začíná na poli sociálních sítí postupně přebírat vládu nad Facebookem. Dávno už to není jenom selfíčková síť pro náctileté. Na Instagramu lidé hledají inspiraci, novinky v oborech, které je zajímají,  motivaci a… příběhy.

 

Proč by i vaše firma měla mít Instagram?

Tohle všechno při správně zvolené strategii mohou uživatelům nabídnout i firmy. Možná si říkáte, že vám při propagaci stačí web. Nebo že dbáte zejména na osobní reference. Ale možná si tak úplně neuvědomujete, že tyto kanály mohou fungovat o to lépe s Instagramem. Díky Instagramu se na váš web dostanou i lidé, kteří o vás doposud neslyšeli. A co může být pro komunitu a dopad osobních referencí efektivnější, než platforma, na které můžete se svými zákazníky intenzivně a živě komunikovat?

 

Existuje mnoho malých firem, které vyrostly právě díky Instagramu. Na sociálních sítích mají malé firmy úplně stejné šance jako ty velké. A klíč k úspěchu nespočívá ve velikosti rozpočtu, ale v kvalitě strategie. A do strategie patří kvalita obsahu, konzistence i práce s komunitou. Ostatně, o tom všem jsme pro vás připravili workshop s Lucií Budíkovou.

Zákazníci zkrátka chtějí být v kontaktu s osobnostmi, které je nějakým způsobem inspirují. A to mohou být nejenom lidé, ale klidně i firmy. Na tom zas až tak nezáleží, klíčové jsou dvě věci – vztah a emoce.

Vztah a emoce na Instagramu

Jak už to na sociálních sítích bývá, firmy by měly usilovat zejména o to, aby se svým cílovým publikem budovaly vztah. A to zdaleka není jednoduché. Při takové práci je zapotřebí detailní průzkum vašich zákazníků. Musíte znát jejich potřeby, obavy i touhy. Vědět, jakým způsobem komunikují, co je zajímá, na čem jim záleží. A tohle všechno obrátit ve strategii. Když budete mluvit jejich jazykem o tom, co je zajímá a budete sdílet hodnoty, které jsou pro ně důležité, pak máte nakročeno k tomu, že vás budou milovat.

Což nás vede k těm emocím. Vaše příspěvky by neměly být jen čistě informativní. Jejich úkolem není prodávat produkt nebo službu, ale hodnotu. Když prodáváte boty, neprodáváte “novou kolekci”, ale každý jeden nesmrtelný kousek se všemi jeho kvalitami. Když prodáváte koučování, neprodáváte jednotlivá sezení, ale recept na spokojenější život. A o tom je Instagram. Je to platforma, na které ukazujeme lidem jejich verzi dokonalého života, která má určitou (více či méně, ale vždy nějakou) vazbu na váš produkt. Jakmile vyvoláte emoci, navážete vztah. Jakmile navážete vztah, zákazníci si vás sami začnou vyhledávat.

Konkrétní praktické tipy, jak na Instagramu zazářit, vám na našem kurzu „Instagram pro začátečníky“ předá lektorka Lucie Budíková.