Hana Hejsková - lektorka krizové komunikace EvenTree

Na Facebooku se do vás naváží. Slyšeli jste o sobě něco, co vám rozhodně nepomůže. Nebo o vašem kolegovi, dodavateli či klientovi. Dokonce vás kvůli tomu média kontaktují. Možná jste to už zažili. Není to nic příjemného a stát se to může každému. Hana Hejsková ví, jak na to. Tvrdí, že se na krizové situace dá do značné míry připravit.


„Po narození dcerky jsem plánovala s PR přestat a věnovat se něčemu klidnějšímu. Tu a tam ale někdo zavolal, že potřebuje diskrétně připravit na vystoupení v televizi. Třeba na natáčení Černých ovcí nebo do pořadu Otázky Václava Moravce. Příště šlo zase o radu živnostníkovi, který si impulzivitou poškodil jméno v médiích. Na Facebooku reagoval tak, že se mu to nevyplatilo. To, že pomáhám řešit prekérní situace, mi dělá dobře. Tak jsem v oboru nakonec zůstala,“ vypráví Hana. I když je krizová komunikace s médii její specializací, věnuje se i standardnímu public relations. K aktuálním projektům patří třeba osvětová kampaň Slepí vrazi anebo spolupráce s drobnými podnikateli z různých oborů.

„Důležité je reagovat v pravý čas a lidsky,“ říká naše lektorka a trenérka krizové komunikace s médii. Věříme jí, protože má za sebou přes 20 let práce v PR. „Jako tisková mluvčí Českých aerolinií jsem řešila velmi ožehavá témata od hospodářské krize a stávky pilotů přes technické problémy až po komplikovaný průběh privatizace nebo poruchy mobilních telefonů,“ uvádí Hana a vysvětluje: „přízeň médií se mi dařilo získat třeba tím, že jsem jim ve chvíli nouze poskytla kontakt na nezávislého experta.“ Exponovaným a citlivým tématům se věnovala i jako tisková mluvčí slovenského O2 anebo ředitelka vnitřní komunikace Českého aeroholdingu. Zastupovala také Českou republiku v porotě mezinárodní komunikační soutěže European Excellence Awards.


Štěstí přeje připraveným – klišé anebo realita?

Věděli byste, jak v návalu emocí reagovat? Co uděláte, když zavolají novináři? A představte si, že se před vámi zjevil televizní štáb. Zčistajasna… Těší nás, že vás můžeme pozvat na naši další networkingovou snídani s hostem, tentokrát s Hanou Hejskovou. Přijďte se 4. 4. seznámit se zajímavými lidmi a vyslechnout si ‚Jak komunikovat s médii‘ do karlínské pracovny Ženysro. Na témže místě proběhne 27. 5. Hančin netradiční workshop ‚Jak komunikovat s médii aneb PR v každé situaci‘. Je vhodný  pro každého – jednotlivce, malé i střední firmy a neziskovky.


Tipy a triky, které užijete i v běžném životě

Přijďte si vyslechnout, jak předcházet krizové situaci. Jak ji řešit, když už nastane. Jaké jsou hlavní chyby krizové komunikace nebo že událost, která se zprvu zdá nemilá, se dá využít i jako příležitost k posílení vašeho jména či značky. Hanka je velmi inspirativní žena, která vám má co říct. V roce 2009 byla nejcitovanější tiskovou mluvčí komerční sféry u nás. Stihla to už v prvním půlroce v Českých aeroliniích. Byly dny, kdy se večer objevila ve zprávách hned několikrát s jinými tématy. Její kurzy jsou tak skvělé právě díky velkým zkušenostem z praxe a také pohodě, která na nich panuje. A to i přes potenciální palčivost témat, kterým se na workshopu budete učit předcházet.

Účastníci kurzu si mohou v bezpečném prostředí vyzkoušet, jaké to je stát pod tlakem před kamerou. Za který konec vzít, aby obstáli se ctí i v návalu emocí. Srovnat si argumenty. Vědět, jaká slova volit a na co si dát pozor. Přijďte si pro návod ‚jak na to’ a obrňte se proti nepříjemnostem. Přineste si svoje témata, kterým se bude Hana individuálně věnovat. A co víc! Hanina péče tímto kurzem rozhodně nekončí. Dává zpětnou vazbu i po něm.